Tuesday 3 July 2012

peniaga dan berniaga dan diniagakan?

hahaha..
3words hampir sama tp ada beza..
yg aku nk cte cma part peniaga je..haha


aku peniaga ialah aku..
aku seorang peniaga tegar,
aku meniaga nasi lemak dan juga kreativiti..


untuk pengetahuan semua,
aku meniaga nasi lemak di nilai,
location di simpang masuk anggerik berhampiran taman jati,
menghala ke USIM..
pergh,detail da bg,ape laie,
lai2!
hahaha


rutin harian aku ialah aku akan mula keluar berniaga jam 6.30 pagi,
untuk memasang meja dan kanopi,
mula meniaga sehingga jam 11pg..
dan kebiasaannya 
ALHAMDULILLAH
kami dapat menutup lebih awal kerana cepat habis..

plan seterusnya adalah aku nk kembangkan lagi
dengan menghantar nasi lemak siap bungkus ke kedai2 makan
di nilai.
kami da mulakan dengan 1 kedai,
dan permintaan meningkat tiap hari.
kami juga mengambil tempahan untuk majlis2 dan kenduri.
keutamaan kami sekarang,
kami ingin mengukuhkan label kami dan branding nasi lemak kami.
ia dikenali dengan nama

NASI LEMAK ANGGERIK (anggerik ialah nama taman perumahan aku)

ini cerita dan promosi,
pakej..ahahaha

YA ALLAH, SEMOGA KAU BERKATI REZEKI YANG DIBERIKAN DAN ENGKAU MELIMPAHKAN REZEKI DAN NIKMAT KEPADA KAMI. SEMOGA KAMI TIDAK AKAN MELUPAKAN DIKAU DAN TERPESONG DARIMU ATAS REZEKI YANG TELAH ENGKAU BERIKAN..AMIN

No comments:

Post a Comment