Tuesday 3 July 2012

aku duda dan itu hina ke?

aku ada persoalan,
apa hak kita menghina seseorang hanya kerana status duda?
ada anda tahu apa sebenarnya terjadi pada perkahwinan aku dahulu??
aku hendak nyatakan kat sini,
apa berlaku adalah satu takdir..


awak menyatakan kerana dahulu saya penah bercerai,
jadi tidak mustahil saya akan bercerai lagi?
sedar tidak awak da menjatuhkan satu hukum seolah saya wajib akan bercerai,
dan awak cop saya seolah saya tidak ada hati dan saya adalah malang..


itu takdir ALLAH!
aku mengakui aku ada silap,
dan begitu juga bekas isteri aku,
tapi apa yg berlaku sebenarnya adakah kau tahu??
JIKA SUDAH DITAKDIRKAN PERKAHWINAN PERTAMA AKU GAGAL,
ADAKAH AKU TIDAK LAYAK UNTUK MENDAPAT PERKAHWINAN KEDUA
DENGAN ORANG YANG AKU MAHU?
DAN ADAKAH AKU MEMANG TIDAK AKAN BELAJAR DARI KEJADIAN LALU?


persoalan pertama,
adakah awak mengenali saya dari hari pertama saya berkahwin?
adakah awak orang yg mengetahui segala2 nya tentang saya?


awak tidak kenal..
saya menghormati awak..
tp sayang,
awak tidak pandai menghormati org lain..
tidak kisah akan apa awak nk cakap,
tapi apabila awak memilih menyampaikan kepada umum 
ia adalah satu penghinaan terang-terangan..
awak tahu,
perlu kah saya membuka aib kisah saya dahulu demi nk bagi awak jelas????
ia satu dosa untuk saya membuka pekung org lain..


hei awk,
ini nukilan khas untuk awak..
saya tidak mahu masalah,
saya hanya nakkn keadilan bagi saya..
saya dihina awak,
saya dipandang serong awak,
kenapa saya peduli?
kerana awak dah membuat saya terluka dengan kata2 awak yang mengakibatkan saya kehilangan arah..


soalan saya


ADAKAH AKU TERLALU HINA UNTUK MENJADI SESEORANG DALAM KELUARGA AWAK SEHINGGA AWAK BERSUNGGUH HENDAK MEROSAKKAN HUBUNGAN?JIKA YA,BERIKAN ALASAN..DAN CUBA BERCAKAP DENGAN PARA ILMUAN.

RASA TERHINA!

5 comments:

  1. sabar oke! itu takdir, insyaallah akan ada yang terbaik utk awk nnti. tuhan x bagi apa yg kita inginkn, tpi Dia bagi apa yg kita perlukan. jadi sabar byk2 yea..

    ReplyDelete
  2. sy xkisah org nk jdkn masa silam sy sebagai pengajaran..tp jd masalah kalu ia jd ungkitan..thankz milla

    ReplyDelete
  3. Masa niela boleh tengok orang tu terima kita seadanya atau tidak. Allah nak tunjuk kan? and ujian untuk kau jugak. dah banyak benda kau alami, kau merasa garam dlu dari aku, aiceceh~ so dont give up! :)

    ReplyDelete
  4. aku tahu die bley trima aku,
    cma org lain yg penting bg die yg xley lagi..
    xpe,aku makin semangat nk buktikan aku layak..
    thankz suha..

    ReplyDelete